Skip links

Branding

BRANDING

Op zoek naar een huisstijl die jouw merkidentiteit representeert? MSIGHT maakt van jouw bedrijf een merk.

Branding gaat veel verder dan een mooi logo en een passende huisstijl. Deze visuele elementen zijn zeker niet onbelangrijk, maar vormen niet de basis in het branding proces. Om een succesvolle branding strategie op te kunnen zetten, is het belangrijkste dat alle aspecten van branding met elkaar overeenkomen, en dus consistent zijn.

What we do

Dit begint bij het kijken naar binnen

Zodra deze basis is vastgelegd, kan je verder in het proces. Dit begint bij het ontwikkelen van geschikte communicatie, het ontwerpen van passende visuele elementen en dit vervolgens implementeren op alle relevante kanalen.

100+
KLANTEN
500+
PROJECTEN AFGEROND
5+
JAAR ERVARING
Waarom is branding belangrijk?

Branding is een enorm belangrijk proces van elk bedrijf, groot of klein.

Een goede branding stelt een bedrijf namelijk in staat om banden op te bouwen met stakeholders van dit bedrijf. Denk hierbij aan klant- en leveranciersrelaties maar ook de relatie tussen de werkgever en zijn werknemer. Een goede branding is de sleutel tot langdurig succes en groei van een bedrijf.

Er zijn veel aspecten die door branding worden beïnvloed, zo heeft het direct impact op de herkenning van het merk, het vertrouwen in het merk, de aankoopintentie van klanten en de binding van klanten en personeel. Zo worden bedrijven met een effectieve branding strategie vaker herkent, wekken meer vertrouwen op bij klant, kan het leiden tot een hogere omzet en binden ze klanten en personeel sterker aan het bedrijf (met als resultaat een hogere retentie van personeel en een hogere besteding van klanten) Wil je meer te weten komen over wat branding is en wat de voordelen zijn? Lees dan onze blog:

Ons proces

Een effectieve branding strategie vereist een effectief proces. Daarom hebben wij onze CDI methode ontwikkeld, bestaande uit 3 delen: collect, design & implement. Bij elk van deze delen is er focus op een ander aspect in het proces.

1 1

STAP 1

Collect

De focus in het eerste onderdeel ligt vooral op het verzamelen van informatie. De benodigde informatie zal worden verzameld van een aantal personen binnen het bedrijf, deze worden door het bedrijf zelf gekozen. Het verzamelen van deze informatie gebeurt door onder andere een korte vragenlijst.

Antwoorden die in deze vragenlijst zijn gegeven worden vervolgens gebruikt ter ondersteuning van een workshop. In deze workshop gaan we in gesprek met de gekozen personen om meer informatie te verzamelen en beslissingen te nemen over de basis van de branding strategie.

Naar aanleiding van de vragenlijst en workshop start het samenstellen van het brandbook-concept, waarin alle fundamentele elementen van de branding strategie worden vastgelegd. Gedurende dit proces is er uiteraard sprake van feedbackmomenten, tot het brandbook-concept naar wens is.

2 2

STAP 2

Design

Als alle fundamentele elementen zijn opgenomen in het concept brandbook is het tijd voor fase 2: Design. Hier ligt de focus vooral op de visuele elementen van de branding strategie. Denk hierbij aan: logo, huisstijl, typografie en andere visuele elementen.

Tijdens het ontwerpen worden alle keuzes gemaakt op basis van de resultaten uit de eerste stap van dit proces. Deze argumentatie voor deze keuzes worden ook opgenomen in het brandbook-concept. Ook tijdens deze fase zijn er meerdere feedbackmomenten, om tot het gewenste resultaat te komen. Als deze stap volledig is afgerond kan het brandbook worden gefinaliseerd met gebruik van de gekozen visuele elementen.

3 3

STAP 3

Implementatie

Het proces stopt niet bij de creatie van het brandbook, want wat heb je aan een branding strategie, zonder dat deze wordt geïmplementeerd? In deze fase is het van belang dat de gekozen elementen (zowel visueel als niet) terug te vinden zijn op alle kanalen waar de brand actief op is. Denk hierbij aan de website, social media en advertenties. Maar ook op interne documenten, aan het einde van e-mails, software applicaties en geprinte artikelen moet de branding strategie terug te vinden zijn. Een succesvolle branding strategie uit zich ten slotte in consistentie.

Van moodboard tot ontwerp

Als het gaat om de huisstijl van een bedrijf, vinden wij het als eerst belangrijk om te weten wat het bedrijf wil uitstralen. Als we hier eenmaal achter zijn, zetten wij een moodboard in elkaar dat hierop aansluit. Nu hebben een belangrijke basis neergezet en kunnen we beginnen met designen. Een mooi logo is hierbij niet te missen, dit is namelijk vaak de eerste kennismaking tussen u en uw (potentiële) klant. Vervolgens kunnen wij voor u ontwerpen wat u maar nodig heeft, denk aan; flyers, visitekaartjes en noem maar op.

Wilt u een nieuwe branding?

Msight

Lulofsstraat 55
2521AL Den Haag

070 221 15 16

Heeft u vragen? Wij staan voor u klaar

info@msight.nl

Neem contact op

Deze website maakt gebruik van cookies om uw webervaring te verbeteren.
Explore
Drag